Hulp bij inloggen

De eerste keer inloggen

Een deel van de informatie op deze website zie je alleen na inloggen. Zo maak je een account:

  1. Klik op ‘Je wachtwoord vergeten?
  2. Vul je QR-nummer of je (bij de NTKC bekende) e-mailadres in
    Je QR-nummer vind je direct onder de QR-code op je ledenpas of in de mail met de contributiefactuur. Let op: je moet hier een nummer van 10 cijfers invoeren. Is het QR-nummer dat je ziet korter, zet er dan een aantal nullen voor (12345 wordt 0000012345). Op het bij de NTKC bekende e-mailadres ontvang je elk jaar in oktober de contributiefactuur.
  3. Maak een wachtwoord aan door op de link te klikken die je per mail ontvangt (check je spam)
  4. Log in met de gegevens die je net hebt aangemaakt

 

Lukt inloggen niet?

 

Welke browser gebruik je?

 

De website zou moeten werken met Chrome, Firefox, Edge en Safari. Bepaalde functionaliteiten werken mogelijk niet optimaal bij een andere browser. Probeer in geval van problemen een van de genoemde browsers.

Krijg je de melding dat het lidnummer niet bekend is?

Ga na of je ingevoerde QR-nummer tien cijfers (genoeg nullen dus) bevat. Helpt dat niet, probeer dan het QR-nummer van een gezinslid dat onder hetzelfde mailadres bekend is bij de NTKC. Bij veel huishoudens is bij de NTKC slechts één e-mailadres bekend voor alle gezinsleden. Zo werkte het in het oude ledensysteem nou eenmaal, en nog niet iedereen heeft in het ledenportaal persoonlijke e-mailadressen toegevoegd. Om veiligheidsredenen is er binnen die gezinnen met gedeelde mailadressen nu maar één QR-nummer waarmee je een account voor de nieuwe site kunt aanmaken.
Dat is in de meeste gevallen het laagste QR-nummer, maar een enkele keer een van de andere nummers. Verzamel de pasjes en probeer de nummers (van die gezinsleden met hetzelfde mailadres) zo nodig allemaal.

Gelukt? Lees dan hieronder hoe je (later) meerdere accounts binnen een gezin kunt aanmaken. Dat is niet verplicht, maar kan handig zijn.

Komt de mail niet binnen?

Controleer je spam-folder of doe een dag later een nieuwe poging.

Lukt het inloggen met een QR-nummer niet?

Voer dan je (bij de NTKC bekende) e-mailadres in het vakje van het QR-nummer. Volg daarna stap 3 en 4.

Kom je er helemaal niet uit?

Neem via het contactformulier contact op met het clubbureau. Leg uit wat je al hebt geprobeerd en wat er niet lukt.

 

Ledenportaal: eigen inlog voor partner/kind

Voorheen werkte de NTKC met één lidnummer voor alle gezinsleden. Sinds een jaar heeft ieder gezinslid een apart QR-nummer. Op de oude site logde iedereen binnen een gezin in met dezelfde inloggegevens, terwijl er nu een account voor elk gezinslid gemaakt kan worden.

Hoe je als gezinslid een eigen inlog aanmaakt?

Via het ledenportaal koppel je een persoonlijk mailadres aan je eigen QR-nummer. Zie de uitleg daar. Als je nog niet eerder iets hebt gedaan in het ledenportaal, moet je daar eerst een account voor aanmaken. Is dat gelukt en heb je het e-mailadres daar aangepast? Wacht dan een weekje voordat je een account voor de website aanmaakt. Na die week is het een kwestie van de stappen onder ‘de eerste keer inloggen’ (hierboven) volgen. Zo heb je niet alleen je eigen inloggegevens voor de site maar ontvang je ook alle NTKC-berichten voortaan in je eigen mailbox.